Mycket på gång just nu…

Varför är det så att när man har som mest inspiration, så har man en massa måsten som bara måste fixas innan? Eller är det kanske så att det är när man har måsten som måste fixas som tanken flyr och man får som mest inspiration?!?! Ja, jag har ett bokslut att göra innan jag känner att jag kan ta tag i alla skojsiga saker jag vill göra, men det verkar ta en evighet att bli klar med detta – inte för att jag har mycket kvar eller för att det är särskilt komplicerat – jag tycker nog bara att det är hemkst tråkigt just nu. Jag ska lämna över ansvaret för kårens ekonomi vid åsmötet någon gång i mars, det blir lite för långt avstånd som det är just nu. Sen har jag inget sådant som hänger över mina axlar! Skönt! Och snälla bloggläsare – om jag vill ta på mig nåt sånt igen – säg till mig på skarpen! Jag ska inte ha några åtaganden alls på ett tag!

Ja vad har jag nu på gång då… jo:

  • har börjat organisera alla foton genom att dra ut kontaktkopior på allt som inte är framkallat. Ligger väldigt mycket efter i framkallning sen vi flyttade – det är inte så lätt att skicka bilder på framkallning med ett modem… Får vänta med det tills vi fått bredband! Visst kan jag bränna skivor och framkalla från dem, men har inte kommit mig för att göra det. Tanken med att skriva ut kontaktkopior är att det ska vara lättare för mig att se vilka foton jag har och sedan kunna planera mina LO:s utefter det så jag vet vilken storlek jag vill ha på fotona, vilka redigeringar som behöver göras etc tills när jag framkallar dem.
  • Minialbum till grabbarna. Har påbörjat pärmar till dessa album och ska bara fundera ut exakt vad de ska innehålla. Det lutar åt att det blir ett ”mitt första år”-album. Alternativet är ett ”mitt 2006”-album, men för Arvid är ju det samma sak 😉
  • Har börjat ändra om i min stämpelförvaring. Har ett antal stämplar som är EZ-monterade och dessa har jag förvarat i gamla cd-fodral, men enligt företaget som tillverkar EZ-foamet så är det inte att rekommendera då plasten i cd-fodralen avger något ämne som på sikt förstör foamet så att det inte fäster på akrylblocken. Så därför har jag börjat stämpla upp alla motiv på papper, sen ska jag måla dessa (behöver öva på att måla med min distresser, och det passar väl utmärkt på detta), och sedan laminera sidorna. Sedan kan jag fästa stämplarna på baksidan av de laminerade sidorna, som jag sedan förvarar i en låda. Kommer att ta låååång tid, men tror att det blir jättebra – lättöverskådligt och lätttillgängligt!
  • Sen har jag ju min ”Encyclopedia of an ordinary life” som jag håller på med. Fastnade lite när mina papper och chippisar jag använde tog slut, men så fort jag får tag i detta så är det bara att fortsätta!
  • Tänkte hoppa på SCrapliftcup på Papirgleder – en ny uppgift dök upp i söndags! Ska vara klar tills nästa onsdag
  • Sen har jag fortfarande en massa idéer och en del foton kvar sedan träffen i Linköping – det bara kliar i fingrarna att få sätta fart med dessa!

Tänkte försöka färdigställa bokslutet ikväll så att jag kan sätta full fart med allt detta i morgon!! (Wish me luck!)

Kram
/Bea

Kommentera

