Puss!

Här kommer en slängpuss från en yrvaken Axel!

I helgen har vi haft besök från Östergötland. Systeryster med familj har varit här och kollat läget. Det var jättekul att de kom hit – jag har inte träffat dem sen i julas. Vi pratar ju en hel del på telefon, men det är ju mycket trevligare att träffas på riktigt. Och det var kul att få visa dem hur vi bor nu – de hade bara sett huset på bild innan.

Igår, lördag, var jag och syster och småttingarna inne i Bäckebol och shoppade loss på Clas Ohlsson 😉 Kom därifrån med diverse saker typ lamineringsmaskin, fotopapper, xyronlim, penslar mm, så nu ska här pysslas 🙂 . De stora killarna var hemma och pysslade. Mats bytte bland annat batteri i min bil, vilket behövdes… Blev stående på färjan här i veckan när jag o barnen varit på Backaplan. Några rediga herrar fick hjälpa mig att putta av bilen, sen var det bara att ringa till Mats för att bli hembogserad 😉 Det var måttligt roligt vill jag lova och jag blev inte vän med bilen mer den dagen… Men nu hoppas jag att den ska funka klockrent!

Tillbaka till helgen igen. Det har varit en mycket trevlig helg. Barnen har lekt mycket med varandra – de är inte alltid jättesams, det är inte lätt när man vill ha samma saker 😉 men för det mesta går det bra. Småttingarna är så söta – de kommunicerar med varandra på sitt lilla sätt – typ utstöter märkliga ljud som den andre härmar. De har faktiskt lekt väldigt bra med varandra fast de är så små. Lägenheten i källaren är också invigd! Tror att den funkade bra att bo i. Tack för i helgen och hoppas att vi ses snart igen!

Kommande vecka är det sportlov här i Göteborg, så då är det inga ordinarie aktiviteter för oss. Jag har laddat upp med ett besök på sjöfartsmuseet, en sväng till Pliktan (en jääättelekplats i slottsskogen) och sen får vi se vad som händer. Hoppas på att det fina vädret håller i sig.

Hasta la vista!

/Bea

Posted by Picasa
Kommentera

