En heeelt underbar träff i Linköping!

var det i helgen! En massa trevliga människor som scrappade tillsammans och en massa människor som bara kom dit för att kika på denna underbara hobby och shoppa lite av de butiker som var där. (Scrapperiet, Papp o scrap, Minelle) Det var verkligen en lyckad träff – tack till de tjejer som arrangerat detta! Hoppas på en uppföljning!

Ja, jag handlade en del också – det är så kul när man sitter o knåpar med en LO och så saknar man nånting – det är bara att ta med sig fotot/LO:n till butiken för att matcha med papper eller annat. Sen kan man ju låna saker av varandra också. Quickutz kom under hösten med en ny mackapär – revolution som stansar mycket större motiv och alfabet. Diesen är 4×4 tum! (ca 10 cm om jag räknat rätt…) och jag lånade ett alfabete som heter ”journal” av Martina (- tack för lånet!) till två av mina layouter. Jag fick faktiskt en hel del gjort, men lyckas inte ladda upp bilder med den här uppkopplingen så ni får tyvär ge er till tåls ett tag till 😉

Under träffen (bilder finns på länken) var det några tjejer som höll i olika demosar. Superkul att testa på nya saker! Karin lyckades locka ner mig i minialbumsträsket 😉 så nu sitter jag på kvällarna och knåpar med var sitt minialbum till grabbarna. Måste bara ta mig till Clas Ohlsson för att inhandla lite bättre lim att limma fast pappret på pärmarna med. (Skulle ha åkt dit i onsdags em, men på fm blev jag stående med bilen på färjan *pinsamt* så nu åker jag inte en mm utanför öarna med den bilen innan batteriet är bytt…) Elle visade hur man kan göra sina distresser glittriga – superläckert! Tyvärr har jag inga bra penslar för tillfället – vid ett svagt ögonblick gav jag de jag hade till Axel så han fick måla lite en dag. Är på jakt efter en dove-blender eller en H2O brush, men de verkar inte finnas att uppbringa i Sverige just nu (jag har letat och letat… om någon har några tips – lämna en kommentar)

Har insett att det alltid är många hinder ivägen när jag ska pyssla – typ måste bara fixa det, handla det eller nåt annat. Undrar vad det beror på egentligen… (ett sidspår)

Tänkte haka på scrapliftcupen på papirgleder. Man ska lifta en LO från deras designteam ungefär var 14:e dag tills i juni och varje gång finns det vissa kriterier som ska vara med. Jag missade den första rundan, men då skulle det vara med något stämplat och ett hjärta som var minst 2 cm stort. Man behöver inte vara med på alla utmaningar, men ju fler man hänger på, desto mer poäng – flest poäng i juni går till final. Jag tänker inte hänga på för att komma till final eller så, utan bara för att få lite ”press”. Låter kanske lite märkligt, men jag måste ha lite press på mig – även om det gäller nåt roligt…

Nä nu ska jag faktiskt ta o städa lite här. I helgen kommer systeryster med familj! Ska bli superduperkul, vi har inte setts sen i julas!

Kram!

Kommentera

