Sjuka familjen :(

Japp, så är det just nu. (Mer än vanligt alltså *hehe*) Det är snor, hosta, feber, alvedon, nässpray och hostmedicin i långa banor… Det krävs lite koordination när typ alla har olika flaskor och piller… (Nässpray, Alvedon och hostmedicin har vi väl iaf i tre olika varianter…) Men, men det är inte värr än rejäla förkylningar så det går nog över snart. Hoppas bara att vi inte smittat ner alla vi hälsade på i helgen.

Vi begav oss tilll Östergötland i lördags. Jag hade tänkt att vi skulle åka vid tio tiden och besöka faster med familj på vägen, men så blev det inte riktigt. Jag borde väl ha lärt mig vi det här laget att vi aldrig kommer iväg på utsatt tid – och det har ju knappast blivit bättre sen familjen utökats med två småttingar *hehe* Jaja, halv tolv var vi iaf på färjan och iväg! Allt var frid o fröjd, vi stannade och lunchade på vägen (bara det tar en timme med två småkillar som ska käka, kissa å annat spännande). Strax söder om Mjölby började bilen bete sig ytterst märkligt! Punka! Typiskt som Axel skulle sagt. Det var bara att byta till reservdäck (jag var högst behjälplig med att passa barnen) Vi hade kusin D med i bilen så han hjälpte Mats. Sent om sider kom vi till Vikingstad där vi lämnade av barnen och fräschade till oss innan vi begav oss till Norrköping.

Vi firade E:s 25 årsdag och examen! Grattis E och lycka till på nya jobbet idag! Hoppas att du snart får nytta av presenten! Det var en jättetrevlig fest med god mat och gott sällskap – jag hade tyvärr dragit nitlotten så jag fick köra (man kan nästan tycka att jag borde ha ett antal körningar innestående, men se det var visst inte fallet ;-)) Vi sjöng (en del hellre än bra *hehe*) till Singstar hela kvällen. Har hört och sett om Singstar förut men inte riktigt kopplat hur man kan tävla i Karaoke, men nu fattar jag (troligtivs den siste på jorden känns det som ;-)) och det var ju superkul. Alla som känner mig väl (eller som var med på festen på Atea förra våren (- tack Erik o Mats o Ingela – det är inte bortglömt!) vet att det är bland det värsta jag vet att ställa mig o skråla inför publik (hemma med barnen är en annan sak) så jag körde med glada hejarop, medans de andra sjöng! Men trevligt var det!

I går tog vi det lugnt i Vikingstad och var och hälsade på faster I med familj. Trevligt att träffas – det var ett tag sen! När man åker upp till Östergötland är det ofta för att man har saker inbokade, så då brukar det inte bli så mycket tid över till annat. Men igår passade vi på när Mats var o bytte däck på bilen så vi kunde åka hem.

Hemresan tog lååång tid för vädret var kass det snöade ända fram till Ulricehamn, sen regnade det istället… Här nere är det plusgrader och finns ingen tillstymmelse till snö…

naja. nu är vi iaf hemma igen och ska ha en sjukdag hemma så alla blir friska någon gång! TIll helgen ska jag på scrapträff i Linköping så då vill det till att iaf jag är frisk 😉 Inget jag vill missa! Har sett fram emot det sååååå länge!

Kram
/Bea

En reaktion på ”Sjuka familjen :(

  1. Nu skrämmer du mig! Du kan ju inte vara sjuk till helgen….!
    Nej, det går bara inte, finns inte i min sinnevärld 😉

Kommentera

