Det finns fler som jag!

Som springer runt med kamera både nu och då och överallt menar jag… Ja, inte för att jag egentligen har tvivlat, men ibland kan man ju känna sig lite lätt fånig när man springer runt och fotar krokusar i rabatterna eller som häromdagen när jag sprang ut i morgonrock på altanen för att fota soluppgången. Men idag har jag i allafalla fått bekräftat att det finns fler som jag! Jag har för första gången i hela mitt liv varit på ett möte med en fotoklubb! Det känns som jag hittat hem 😉 Idag var temat svartvitt och det var några medlemmar som tagit med sina bilder och visade upp dem. Så kul att se andras alster och så roligt att kunna sitta och diskutera färgmättnad och skärpedjup med folk som inte bara tittar konstigt på en 😉 Det var en go samling människor och idag har jag absolut fått höra mera av ömålet 😉 Ni som känner mig väl vet att en annan passion är språk! Och idag blev det mycket snack om dialekter etc – Gissa om jag trivdes! Jag kommer absolut att fortsätta åka dit.

Nåt ännu roligare som den nya kameran medfört (tror jag) är att Mats verkar tycka det är lite kul att fota också – han funderar tom på att gå med i en fotozirkel med jobbet(ja jag vet – de har lite svårt med stavningen på Mats nya jobb ;-)) Så det kanske finns hopp om att jag nån gång kan hamna framför kameran också 😉 Bara vi inte börjar slåss om kamerna…

Annat trevligt som hänt idag var att Axel har fått en plats på allmänna förskolan i Svenska kyrkans regi här på Hönö. Han ska gå där tre timmar på em varje onsdag och fredag. På måndagar och torsdagar har vi sen öppna förskolan på Öckerö, så nu är det bara tisdagarna vi inte har nåt bokat. Då är det i och för sig sångstund i kyrkan, men vi har inte lyckats komma iväg dit än… Får se om vi kommer iväg nu under våren.

I övrigt så har det inte hänt så mycket här idag. Arvid gnäller mest hela tiden (tredje tanden i överkäken) och Axel välter traktorer och alla andra fordon med för den delen… Vädret här har lämnat allt övrigt att önska – det har spöregnat och blåst hela dagen. Nu har det mojnat lite så vi hoppas på bättre väder i morgon. Idag har vi inte varit ute alls och det märks direkt på äldste sonen… Han blir så rastlös att till slut springer han mest omkring… Hoppas att det är bättre väder i morgon – annars åker jag snart o köper en torrdräkt *hehe*

När vi hade stora röjarkvällen källaren dök det upp både det ena och det andra – bland annat hittade vi två böcker om HTML-kodning som Mats hade i nån kartong – den har nu tillfallit mig…Så ikväll blir det först en artikel om rörelse och skärpedjup från fotosidan.se och sen blir det lite HTML som kvällslektyr! (Jisses vad spännande det lät *not*) Men jag lär somna snabbt 😉

Hasta la vista!

Kommentera

