Utflykt…

I förra veckan var vi och besökte syster i Skövde och trots att jag konsulterade både Mats, eniro och syster ang vägen så lyckades vi passera Mariestad på vägen. (jag hade ingen kartbok i bilen – köpte en i Skövde ;-)) För er som har ungefär lika bra lokalsinne som jag så är det en nätt omväg på ca en timme… Naja det blev ett mycket lyckat besök ändå och det blev ju en trevlig överraskning när resan hem bara tog två timmar 😉 , men kontentan av det hela blev iaf att Mats kom hem med en navigator i söndags… Antar att han tror att mina omvägar kan bli dyra i längden…

Igår laddade jag iaf in ett par användbara adresser i Göteborg och idag gav vi oss av på utflykt till Slottsskogen. Dock har det hänt en del i GBG city vägmässigt (bla så har det kommit till en tunnel…) och så är det en hel del vägarbeten just nu så jag fick vara lite kreativ ändå… Men vi kom fram! Och det utan omväg 😉

Vi hade en underbar dag i Slottsparkel, strålande solsken och klarblå himmel, – det var lite härligt backigt dock vill jag lova 😉 Vi tittade lite på några av djuren som bor där, fikade med varm choklad och mackor och lekt förstås i den stoooora lekparken! Det var inte lätt att få Axel därifrån när det började skymma, men med lite lock och pock och ett löfte om att snart åka dit igen så gick det…

Vägen hem gick också bra – fast den här gången stängde jag av navin 😉 Den hittade inte alls pga den nya tunneln… Får leta efter nån uppdatering på nätet antar jag. Jag som alltid hävdat att det inte är nåt vidare med navigator har alltså själv en i bilen nu… Men det är väl ända chansen att lära sig hitta här antar jag… För jag måste erkänna att det är lite svårt att läsa karta och köra samtidigt. Och att använda Douglas Adams holistiska metod är kanske inte heller att föredra även om den kan leda till många nya spännande ställen 😉 (För er som inte läst om Dirk Gently så går det kortfattat till så att man helt enkelt föjer efter en bil som ser ut att veta var den sak nånstans :D)

Hmm försökte ladda upp lite bilder men det verkar inte funka nåt vidare idag… Återkommer med det!

Kommentera

