Nyklippta

Jajamensan! Startade morgonen med att åka ner till hårhörnan för klippning – observera utan barn! Underbart!! Inte bara att bli klippt (vilket är bland det bästa jag vet – någon som grejar med håret) utan att få vara helt själv utan barn i 30 minuter! Och nöjd blev jag också *hehe* Får se om jag lyckas få det lika snyggt själv bara – är inte så bra på sånt där hårfixande – men övning ger färdighet!När jag var färdig kom Mats ner med barnen för även Axel skulle bli sommarfin. Tack vare lite mutor… Nemo-bok, russin och en festis… så lyckades hon faktiskt klippa hela håret den här gången *hehe* Förra gången var han inte lika välvilligt inställd till att klippa håret. Han ser så mycket större ut med kortare hår – Mammas stor kille *med darr på rösten* Är med skräckblandad förtjusning jag ser mina barn växa och göra nya framsteg dag för dag. Men det är samtidigt en stor förmån att kunna ha möjlighet att få vara hemma med dem så mycket som man kan i Sverige.

Försökte utöva mina nyförvärvade kunskaper i fotografering idag (har läst en mycket bra fotobok) Att omsätta det man läst i praktiken var dock inte lika lätt 😉 Axel tyckte att han suttit still länge nog hos frisören – så han tänkte inte vara fotomodell åt mamma (som synes på översta bilden) Fick muta även här (Curlingmamma??!! *hehe*) Napp och TV var enda lösningen…
Min fotosession resulterade i:
1. Jag måste hitta ett bättre ställe i huset med bättre naturligt ljus
2. Överst på min önskelista hamnade helt plötsligt – ett stativ!
3. Måste komma på andra sätt att få Axel att sitta still… *hehe*

Efter frissan var det dags för Arvid första spruta. Lite darr på läppen men annars gick det bra. Och även jag klarade mig utan att svimma… 8110 g vägde han idag och var 67 cm lång – återigen, vart ska detta sluta 😉

Emillie och Joppe kom hit till lunch. De ska stanna till på torsdag. Det är jättekul. Joppe ska hjälpa Mats med taket. Å Axel bara älskar att ha andra än tjatiga mamma o pappa i huset 😉 ”Emillie o Joppe ska åka bilen annan dag” som han sa vid maten – han vill absolut att de ska stanna här! Och det vill jag med för den delen! Posted by Picasa

Kommentera

