Nu saknas bara tiden ;-)

Ja, för inspirationen är det inget fel på för tillfället. Har precis plöjt igenom böckerna ”Clean and simple scrapbooking” och ”Clean and simple scrapbooking – the sequal” och de är sprängfyllda med inspiration. Jag har bokstavligt talat läst dem från pärm till pärm – kunde knappt lägga ifrån mig dem… Nu kliar det verkligen i fingarna att komma igång igen. Har inte fått mycket gjort på sistone.

Förutom shoppat då… *hmm* Men nu är det ”slut” på det. Har lovat mig själv att inte shoppa något under hela nästa månad! Hjälp mig att hålla det… Men det är så svårt. Önskelistan blir bara längre och längre… Det finns så mycket fina saker som det står mitt namn på… 😉 Men nej, just nu har jag handlat alldeles för mycket och skapat alldeles för lite, så under augusti månad gäller – Scrappa, inte shoppa! (men i juli är det ok *hehe* – jag harju en del paket på ingång)

Har hittat till en scrapkompis blog som är fylld med inspiration och skojsiga saker (ska försöka klura ut hur man länkar någon dag…). Bl.a. så har hon en rolodex som hon fyller med tips och idéer. Något sådant är jag görsugen på att göra! Har visserligen en idébok, men är inte så ”bekväm” i den… Hade sparat en skokartong i lagom storlek som jag tänkte klä i papper och sen göra idékort till med filefolders, men kartongen är spårlöst försvunnen. Troligtvis har jag slängt den i någon av mina städraider, men jag grämer mig så! Den var ju i perfekt storlek… Nu får jag ge mig ut på jakt efter en ny låda i perfekt storlek 😉 För någon rolodex funkar nog inte här (tyvärr – för jag tycker de är smidiga…) men Axel skulle strimla den på mindre än tio minuter 😉

Naja, nu ska jag slita mig härifrån – annars lär jag ju aldrig få något scrappat 😉 Min tanke med den här bloggen är iaf följande:
* Sätta upp mål för scrappingen, för att få en liten kick i baken…
*Hoppas på en del utmaningar från besökare, återigen för att få en liten kick i baken
(För er som inte känner mig, eller som inte insett det redan 😉 jag behöver press för att åstadkomma nåt – så har det alltid varit.) och för att testa nya saker. Är lite för feg och har lite för dålig fantasi… men… Övning ger färdighet!
* Kommer inte på mer nu, men fyller på listan varefter!

Kommentera

