Utedag!

Underbart skön dag! Soligt och varmt! Vi har varit ute hela dagen och bara njutit av värmen. (När vi väl kom ut på förmiddagen ;-)) Det tar lite tid för oss att bli redo för utgång… Arvid har inte varit jättelätt att söva hittills utan han har bara somnat när han ätit, så idag när jag lade ner honom i hans insats och han verkligen gallskrek tänkte jag – hmm, det här blir ju roligt… Men bara jag lyfte upp insatsen så somnade han tvärt!! Hann inte ens komma ut genom dörren. Gissa om vi kommer att testa det fler gånger!

Axel har lekt med sina nya trädgårdsleksaker (gungor och rutschbana) och varit en supermysig kille hela dagen. Har nog varit lite uttråkad i det tråkiga vädret innan. Just nu är han och pappa på cirkus – för första gången för båda 😉

Fick efterlängtat besök på eftermiddag en av en mycket god vän som tyvärr bor en bra bit härifrån, så vi ses inte så ofta som man skulle vilja. Men idag var hon här! Jättekul att träffa henne! Vi fikade och pratade bort hela eftermiddagen! Så otroligt roligt att vi fått tillbaka den där goa kontakten vi hade när hon flyttade iväg. Avstånd kan annars vara förödande för vänskap men jag tycker nog nästan att vi fått en bättre kontakt de sista året.

Nu ska jag passa på att scrappa lite när Axel är borta, Arvid sover och kvällen fortfarande är ung… I helgen är det internationella scrapdagen och cybercrop på div forum, men är det fint väder kommer jag att vara ute istället. Nästa söndag däremot är det scrapträff i Mjärdevi och då ska Arvid på sin första pysselträff 😀 Det ska börjas i tid…

 Posted by Picasa

Kommentera

