Kusinbesök

Andra dagen själv med båda barnen! Lite småsliten är man allt, men jag måste säga att det har gått över förväntan – kanske för att jag var inställd på att det skulle bli kaos… Och att jag är trött har jag nog bara mig själv att skylla… Det är väl ingen idé att somna innan Arvid vaknar för första nattmatningen vid halv ett?! Det är mycket trevligare att ha några minuter för sig själv 😉 och hänga på Scrappiz, med nåt scrapprojekt eller varför inte lite bildredigering.

Appropå bilder har jag liiite ångest just nu! Har massor med bilder som vi ej har någon backup på för brännaren har lagt av… Som tur är får vi en ny dator nu under maj så HÅLL TUMMARNA för att inget händer med den här innan den kommer! Har inte heller framkallat på vääldigt länge så det är ett antal hundra bilder som väntar på att framkallas… Blir dyrt det här 😉

Idag har varit underbart väder ute, men vi spenderade förmiddagen inne och städade… BVC var här på besök och då är det ju trevligt om det ser skapligt ut. Kan inte förstå att en tvååring kan stöka till nåt så förgrömmat… Naja, vi har nog hjälpt till också. Ja BVC var som sagt här på besök – 5090 g väger han nu den ”lille” gossen. Måste komma ihåg och kolla upp vad Axel vägde vid samma tidpunkt. Men de verkar ju följa varandras kurva. Axel passade på att köra hela sin reportoar… Rabblade alla disneyfigurer han kunde komma på – tjatade om Bolibompa hela tiden – Jo, vi gör faktiskt andra saker än tittar på tv 😉 Kastade saker hej vilt omkring sig och på BVC-tanten… Vägrade följa med när vi skulle väga Arvid och under tiden vi gjorde det (typ 90 sekunder…) passade han på att raka sig med pappas rakapparat, prata i telefon, klättra upp på skrivbordet för att visa sitt dataspel m.m.m.m…. Japp – vi har fullt upp under dagarna… Och nej, det är inte mig han brås på 😉

När hon väl åkt igen kom vi ÄNTLIGEN ut i sandlådan! Efter att jag först lyckats bryta av låsvredet på garagedörren när jag skulle hämta ut vagnen… så nu går det bara att öppna dörren utifrån… så somnade Arvid i vagnen och jag och Axel roade oss i sandlådan, med gungorna och i rutschbanan. Min syster med barn kom förbi – gissa om Axel var överlycklig! och leken fortsatte ute tills det var dags för mat och lite Bolibompa. Arvid lånade ut en bit av sitt babygym till minsta kusinen som är 3 1/2 månad äldre och jag kunde ju inte låta bli att ta kort på dem… De ser ut att vara jämnstora ungefär.

Nu har jag fått båda barnen i säng och laddar batterierna inför morgondagen! Posted by Picasa

En reaktion på ”Kusinbesök

Kommentera

