Vilken helg!!

Åh vilken underbar helg!! Helt ensam hemma utan man ( i garaget) och barn (hos mormor och morfar) och en cybercrop på scraproom!! Kan det bli bättre?! Helt själv med en hel helg med bara pyssel.

Lördagen blev det dock inte så mycket gjort – var inga direkta utmaningar som passade på förmiddagen och jag hade bara ingen lust att göra något, men på eftermiddag dök det upp den ena roliga utmaningen efter den andra. Jag gav miv på att göra en PP-tavla (paperpiecing) – resultatet blev en dörrskylt till Axel. Det var riktigt kul men otroligt pilligt – varför kan man aldrig välja en lätt mall?! Har inte gilla PP förut, men har nu helt ändrat uppfattning. Jättekul och hyfsat lätt att få det bra.

På kvällen passade Mats och jag på att åka in till Linköping och käka middag på favoritretaurangen Parisien. Om man någon gång har vägarna förbi Linköping och vill äta en underbar middag i trevlig miljö och med supertrevlig personal – missa inte Parisien. Vår meny bestod av fördrink, vitlöksbröd, Hummerspäckad Tornedou/ cognacsflamberad rosépepparstek och till dessert lime cheescake/ chokladmousse. Mm det var så underbart gott – behöver jag säga att vi var rejält mätta när vi gick därifrån – och att vi förmodligen stank av vitlök på söndagen;-)

Söndagen gjorde jag färdigt tavlan och sen började jag åpå en skissutmaning som jag sen slutförde lagom till deadline… Varför vara ute i god tid … Hämtade Axel hos mormor och morfar – han hade garanterat haft det mycket bra för han ville inte alls följa med hem.

Nu väntar bara tvätten och sen sängen. I morgon börjar en ny vecka, men mina batterier är laddade efter den här helgen. Har en massa idéer på scrap – får bara inte glömma bort dem. är det kanske det man har en idébok till 😉

Kommentera

