Fettisdagen

Två semlor är dagens skörd – men det får man nästan äta på fettisdagen, när man dessutom är höggravid 😉 Det är ju sååå gott! Mandelmassa – yummi. Men nu räcker det snart, har ju ätit semlor i snart en månad. Ja, inte varje dag förstås, men typ en gång i veckan – fredagsfika på jobbet 😀

Var bara på jobbet till två idag – jösses vad tiden går fort då. Tycker inte att man hinner med någonting då. Var på MVC-koll – allt verkar bra. BM tror på en modell mindre än Axel – å därför är jag helt övertygad om att det är en lite tjej den här gången.

Hämtade Axel tidigt och sen åkte vi hem och lagade mat och fixade till semlorna. Mamma, pappa, Rebecka, Max och Tilda var här på semelkalas dagen till ära. Inget av barnen var speciellt förtjust i semlor, men de fick leka av sig lite iaf. Axel blev helt förtvivlad när Max skulle åka – han blir helt till sig när Max är här. Det är riktigt roligt att se de där två leka ihop som de gör nu. Max hittar på nåt och Axel härmar efter. De kommer ha mycket roligt med varandra framöver. Det är även väldigt fascinerande att se Axel med lilla Tilda. (Hoppas att det håller i sig tills lillasyskonet kommer). Han tittar på henne och känner lite försiktigt på henne. Är väldigt mån om att ge henne nappen och vill gärna mata med nappflaskan.

Han var dock helt slut efteråt och somnade på två röda idag. Nu har han faktiskt somnat själv två kvällar i rad, hoppas att det håller i sig nu!!

I helgen är sonen utlånad till mormor och morfar. Jag ska vara med på en cybercrop på Scraproom hade jag tänkt och Mats ska passa på att åka till garaget då. En lördagkväll utan barn! Undras vad vi ska hitta på? Bio och en middag kanske. Mmm, låter härligt! Det gäller väl att passa på nu innan nästa barn för då blir man ju lite lätt uppbunden ett tag ;-).

Skönt att han somnade så bra idag. Då har jag en lååång och skön kväll för mig själv och mitt pyssel. Mats är i garaget i kväll så det är ingen som stör mig. I morgon slutar jag vid lunch, så plocka iordning kan jag göra då 😉 får se vad jag hittar på idag – men jag fick ju tillbaka Bazzill corduroy swappen igår så lite stansning kan det nog bli idag. Hoppas att jag får min dogtag imorgon så jag kan stansa ut resterande swapbitar till ytterligare en swatch. Då har jag en som är sorterad efter struktur och en som är sorterad enbart efter färg. Blir mycket lättare när man ska välja cardstock då. Det löste sig med min trio swap förresten! Hobbyglädje i Jönköping hade Chocolate trio hemma! Jippii!! Hoppas att de kommer snart så jag kan börja skära till dem och få iväg dem i nästa vecka. Nej, mot pysselbordet!

Kommentera

