Leedig!!


Ledig dag! Underbart – allra helst med en sovmorgon till kl 05:30. Lyckades få den genomförkylda sonen att somna om i knappt en timme – själv var man klarvaken och låg och funderade på pågående scrapprojekt. (Har blivit utmanad av min mentor – ska försöka hinna klart till söndag. Men just nu lyser uppsalgen med sin frånvaro…) När man väl höll på att somna om vaknade grabben med ett glatt ”Nemo?” och när inte det funkade ”Ompa?” Ok då – taktiken att påstå att det fortfarande var natt funkade inte längre så tv:n åkte på och vällingen värmdes. Sen var det full rulle!

Efter att sonen tittat på heela Nemo igår kväll innan sängdags hade jag stålsatt mig – det blir ingen Nemo på dagen idag – Nu är det bara så finurligt att han har visst lärt sig hur man sätter på datorn själv!! Så nu sitter han framför Nemo igen!! (Vad hände eg – det skulle ju inte bli en tv-unge).

Borde egentligen gå ut och ålka pulka eller nåt – men det tar emot! Det snöar rejält, grabben är genomsnorig och jag känner mig ungefär lika rörlig som ett kylskåp… Det får bli en annan dag!

Nej – ska passa på att pyssla lite medans Nemo roar lillkillen! Ikväll kommer mamma och pappa hem från Thailand och M kommer hem från Estocolmo !

Kommentera

